Seks, polowanie i słodycze. To do nich najczęściej porównywali zakupy uczestnicy walentynkowego konkursu internetowej porównywarki cen okazje.info.
„Niemal połowa uczestników konkursu porównała zakupy do seksu - czegoś co przynosi zadowolenie, dreszczyk emocji i satysfakcję. Wygrało zdecydowanie walentynkowe hasło: „Zakupy są jak miłość, trzeba mieć dużo cierpliwości" - mówi Milena Bakalarz, z Okazje.info.Na dalszych miejscach pośród najczęstszych porównań znalazły się: polowanie, podróże („Zakupy są jak podróże w nieznane, nie wiadomo dokąd się trafi i z czym się wróci...") oraz słodycze. Jak wynika z danych porównywarki, panowie najczęściej porównują zakupy do kobiet. I wcale nie stronią od chodzenia po sklepach. „Zakupy są jak dziewczyna, szybko można je pokochać" - napisał Pabllooo19. Złośliwie o damskich zakupach wypowiadały się same zainteresowane: „Zakupy są jak kobieta: nieobliczalne, zmienne i najczęściej drogie" (Marza23).
Popularne porównania miłosne miały bardzo różnorodny charakter - dla jednych zakupy są jak randka, dla innych jak związek Dody i Radka Majdana. Nie zabrakło też sceptycznych wypowiedzi dotyczących związku zakupów i portfela („Zakupy są jak kąpiel - zawsze wychodzisz spłukany" - monikar). W nadesłanych na konkurs odpowiedziach odbija się też polska popkultura - dla niektórych życie bez zakupów jest „jak Klan bez Rysia i serial bez Kożuchowskiej".
Więcej konkursowych odpowiedzi można przeczytać na blogu .