Zakupy i płeć. Panie wolą modnie, panowie - wygodnie.
2009/3/15 14:30:00
Najnowsze trendy w modzie i okazyjna cena to priorytety kobiet podczas robienia zakupów. Mężczyźni większą wagę przywiązują do wygody noszenia odzieży i obuwia oraz do ich marek - wynika z badań przeprowadzonych przez Pentor Research International dla Fashion House Outlet Centre. Drugie już badanie postawy Polaków w stosunku do robienia zakupów dowodzi, że przedstawicielki płci pięknej są nadal lepsze w mądrych i sprytnych zakupach (tzw. Smart Shoppingu) od panów.
Zakupy są dla kobiet sposobem na miłe spędzenie czasu, odreagowaniem stresów. Poprawiają humor, pozwalają oderwać się od codziennych obowiązków. Jak wykazują badania przeprowadzone przez ośrodek badawczy Pentor, panie robiąc zakupy odzieży i obuwia, najbardziej zwracają uwagę na ich cenę oraz na aktualne trendy w modzie. Bardzo duże znaczenie ma również panująca w sklepie atmosfera. Z kolei dla mężczyzn najważniejsza jest jakość zakupionego towaru oraz wygoda w jego noszeniu.
Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji i dłużej potrafią czekać, aż wcześniej upatrzony asortyment zostanie przeceniony. Potwierdzają to badania, z których wynika również, iż więcej pań niż panów należy do grona tzw. „Smart Shopperów", czyli osób, które potrafią dużo zaoszczędzić, kupując wysokiej jakości produkty w dobrej, okazyjnej cenie. „Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy" - mawiała Marilyn Monroe. Dla współczesnych Polek hasło to brzmieć powinno „Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero mądre zakupy"- mówi Katarzyna Czapran, marketing manager Fashion House Gdańsk.
„Wyniki ostatniego badania klientów Fashion House wykazały, że wbrew stereotypom to właśnie panowie więcej wydają na zakupy niż panie. Może to być potwierdzeniem większej skłonności kobiet do zakupów okazyjnych, promocyjnych. Zakupy w Fashion House są zarówno okazyjne (panie), jak i markowe (panowie)" - dodaje Katarzyna Czapran.