Z opublikowanego przez Polskie Badania Internetu raportu wynika, że zakupy grupowe zyskują w Polsce coraz więcej zwolenników. W listopadzie 2010 roku witryny oferujące specjalne deale odwiedziło już 3,2 mln osób. Zdecydowanym liderem pozostaje Groupon.
Zakupy grupowe szybko zyskują na popularności wśród polskich internautów. Po pół roku od powstania CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) i Gruper.pl łączny zasięg wszystkich serwisów zakupów grupowych sięga już 18%, a łączna liczba ich użytkowników 3,2 mln. Groupon i Gruper to także zdecydowani liderzy – z ich witryn korzysta odpowiednio 2,6 mln i 785 tys. internautów. Tam też odwiedzający najchętniej kupują zniżkowe bony.
Respondenci zapytani wprost jakie znają serwisy zakupów grupowych wymieniają przede wszystkim liderów tej kategorii – Groupon i Gruper. Inne spontanicznie wymieniane serwisy to Mydeal i nie działający obecnie Inntegro. Znaczna część respondentów za serwisy zakupów grupowych uważa również serwisy aukcyjne – Allegro i Ebay. Prawie 2/3 respondentów – w znajomości spontanicznej - nie wymienia żadnych serwisów.
Oferta serwisów grupowych jest skierowana przede wszystkim do mieszkańców dużych i średnich miast. Na przykład Gruper.pl oferuje deale w ponad 50, a Groupon.pl w ponad 20 miastach. W dużych miastach powyżej 500 tys. mieszkańców zasięg serwisów zakupów grupowych w październiku sięgnął 23%. Znaczy to, że blisko 1/4 internautów z tych miast korzystała z witryn serwisów zakupów grupowych (niezależnie czy dokonali zakupu czy nie).Okazuje się jednak, że 30% odwiedzających serwisy to mieszkańcy wsi. Wynika to faktu, że większość serwisów stara się także oferować deale tzw. „Cała Polska”, które najczęściej są ofertą sklepów internetowych (bon zniżkowy) lub pobytem w hotelu w atrakcyjnej miejscowości (np. nad morzem lub w górach).
Badanie wskazuje, że na strony serwisów zakupów grupowych zaglądają przede wszystkim internauci w wieku 15-34 lat, osoby te stanowią 58% wszystkich użytkowników serwisów grupowych. Liczną grupą użytkowników serwisów są także osoby w wieku 35-44 (17%) w pozostałych grupach wiekowych zainteresowanie serwisami zakupów grupowych jest nieco niższe.