Wyprzedaże trwają obecnie niemal cały rok. Oprócz tych „tradycyjnych” letnich i zimowych mamy do czynienia z wyprzedażami świątecznymi, noworocznymi, czy związanymi z wieloma innymi okazjami. Właściwie zawsze możemy się natknąć na jakąś wyprzedaż. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą w dokonaniu zakupów.
Sklepy o powierzchni powyżej 400 metrów kwadratowych mogą organizować wyprzedaże , również sezonowe, np. zimowe lub letnie, ale maksymalnie dwa razy do roku i przez okres nie dłuższy niż miesiąc. Ten zakaz nie obowiązuje, jeżeli wyprzedaż wiąże się z likwidacją sklepu i sprzedażą towarów, którym mija termin przydatności do spożycia. Te zakazy nie dotyczą sklepów, których powierzchnia sprzedaży jest mniejsza niż 400 metrów kwadratowych. Te sklepy mogą dowolnie organizować formy tych promocji i czas ich trwania.
Towar z promocji podlega takim samym prawom reklamacyjnym jak kupowany poza nią. Jeśli produkt jest wadliwy, zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji i fakt, że kupiliśmy coś na wyprzedaży nie ma tu znaczenia. Reklamację składamy u sprzedawcy – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do nas. Jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiedzieliśmy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u sprzedawcy; wszystkie inne wady – tak.