kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Rozsądne kobiety, rozrzutni mężczyźni - zwyczaje zakupowe Polaków
2009/10/3 12:00:00

Niska cena to dla trzech czwartych Polaków podstawowe kryterium wyboru sklepu, w którym dokonują zakupów. GfK Polonia zapytała Polaków, jakie czynniki biorą pod uwagę przy wyborze miejsca, w którym kupują odzież, obuwie i bieliznę.

74 procent badanych wskazało na przystępne ceny. Dla 36 proc. respondentów jest istotne, czy sklep stosuje promocje. Daleko w tyle zostały wszystkie inne czynniki mogące wpływać na wybór miejsca zakupów. Bogaty asortyment jest istotny dla niespełna 40 proc. z nas, jedna trzecia wskazuje na łatwy dojazd do sklepu. Natomiast kwestie, które w zamożnych krajach europejskich są kluczowe dla konsumentów, czyli jakość, fachowy serwis i komfort, dla Polaków mają wciąż niewielkie znaczenie. To, czy dany sklep oferuje produkty wysokiej jakości, jest istotne dla 30 proc. z nas; jedynie 17 proc. zwraca uwagę na fachową obsługę, a jeszcze mniej, bo zaledwie 13 proc., przykłada wagę do komfortu dokonywania zakupów.

Polacy, co może być zaskakujące, są odporni na chwyty marketingowe stosowane przez kreatorów popularnych marek odzieżowych. Dla klientów danego sklepu niemal żadnego znaczenia nie ma (3 proc. wskazań), czy dokonują w nim zakupów osoby znające się na modzie i modnie ubrane.

Badanie GfK Polonia przełamuje też jeden z popularnych stereotypów - że kobiety na zakupach tracą głowę i nie liczą się z kosztami. Prawda jest inna. To panie, a nie panowie, zachowują się w sklepie bardziej racjonalnie. Dla niemal 80 proc. kobiet podstawowym kryterium wyboru miejsca zakupów jest niska cena. Wśród mężczyzn jest to tylko 69 proc. Poza tym zdecydowanie więcej pań (41 proc.) niż panów (31 proc.) zwraca uwagę na promocje i obniżki. To również mężczyźni przejawiają większe skłonności snobistyczne. Dla 17 proc. z nich przy wyborze sklepu istotne jest, aby oferował on markowe produkty, podczas gdy uwagę na to zwraca jedynie 12 proc. pań.

GfK Polonia zadała również Polakom pytanie dotyczące ich źródeł informacji na temat aktualnych trendów w modzie. Potwierdza się stara prawda, że w tym zakresie najpowszechniejszym źródłem wiedzy są rozmowy ze znajomymi (34 proc. wskazań jako ważne i bardzo ważne). Popularne są również: samo odwiedzanie sklepów i podziwianie ich wystaw (28 proc.) oraz informacje udzielane przez sprzedawców (20 proc.). Mniejsze znaczenie w kreowaniu gustu ma dla nas sposób ubierania się osób występujących w telewizji oraz gwiazd ekranu (16 proc.). W tym miejscu pojawia się też ważna informacja dla osób odpowiedzialnych za budżety marketingowe firm odzieżowych - jedynie 11 proc. Polaków swoją wiedzę na temat mody czerpie z reklam telewizyjnych, a jeszcze mniej, bo zaledwie 9 proc., z reklam ulicznych umieszczanych na billboardach i autobusach.


()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: moda, obniżki, promocje, reklama, udane zakupy, zwyczaje zakupowe Polaków


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»