Rozpoczął się najgorętszy okres dla tych, którzy prezentów świątecznych szukają w Internecie, a także dla właścicieli sklepów internetowych. Jeżeli prezent ma dojechać na czas, trzeba go zacząć szukać już teraz - przypomina Gazeta Prawna.
Dlaczego warto szukać świątecznych prezentów w sieci? Przede wszystkim dlatego, że wiele rzeczy możemy kupić tu taniej, a już na pewno wygodniej - bez tłoku przy kasach i w sklepowych alejkach. Kupując towary przez Internet mamy także większe prawa niż klienci sklepów tradycyjnych, bo z towarów kupionych w ten sposób możemy zawsze zrezygnować - nawet jeśli towar nie ma wad. Gdy otrzymany produkt jest uszkodzony lub wadliwy, odsyłamy go z powrotem i otrzymujemy nowy lub zwrot pieniędzy.
Przywiezioną przez kuriera paczkę możemy sprawdzić, ale wolno nam ją otworzyć dopiero po zapłaceniu i pokwitowaniu odbioru. Jeśli okaże się, że towar ma jakieś wady poprośmy kuriera o spisanie protokołu, który będzie podstawą do złożenia reklamacji.
Koszty odesłania towaru ponosi zamawiający, ale gdy kupiony towar ma wady i składamy reklamację, sklep musi oddać nam je zwrócić.
Wadą zakupów internetowych jest to, że w najgorętszych okresach (a takim jest z pewnością czas przed Bożym Narodzeniem) sklepy internetowe i firmy kurierskie nie nadążają z przesyłaniem zamówionych towarów. Aby uniknąć nerwowego oczekiwania na zamówiony prezent trzeba więc pomyśleć o zakupach dużo wcześniej. O czym jeszcze warto pamiętać robiąc zakupy przez Internet? Warto korzystać z porównywarek cen, który jest już w sieci kilkanaście, a oprócz cen znajdziemy w nich także opinie o towarach i sprzedawcach. Pamiętajmy jednak, że obowiązek aktualizacji ofert w porównywarkach spoczywa na sklepie, więc może się zdarzyć, że cena towaru na stronie e-sklepu może okazać się wyższa.