Biedronkę wskazała ponad połowa - bo 58 proc. respondentów, Tesco - 47 proc., a Lidla - 33 proc. Kolejne miejsca zajęły Carrefour (29 procent), Real (28 procent), Auchan (23 procent) i Żabka (17 procent). Żadnej z pozostałych sieci nie wskazało więcej niż 10 proc. osób. W odpowiedzi można było wybrać od 1 do 5 sieci handlowych.
Respondentów pytano też o to, jakie cechy sieci handlowych, super- i hipermarketów są dla nich i najważniejsze poza atrakcyjnością cenową, asortymentem i położeniem. Blisko połowa badanych (49 proc.) wskazuje ogólnie pojętą jakość (np. produktów, usługi). 31 procent wskazało rzetelność i uczciwość w stosunku do klientów i dostawców. Na trzecim miejscu (27 proc.) znalazła się fachowość i kompetencja pracowników sklepu. Dalsze pozycje zajęły nowoczesność (23 prroc.), miła atmosfera (22 proc.), duża skala działania (21 proc.) czy zrozumienie potrzeb klientów (18 proc.).
Nie mamy dobrej opinii o uczciwości sieci handlowych. 46 procent biorących udział w badaniu uważa, że sklepy są nieuczciwe wobec swoich klientów. O nieuczciwości wobec pracowników mówi 47 proc. Wedlug biorących udział w badaniu sklepy są uczciwsze wobec swoich klientów (twierdzi tak 39 procent badanych) niż wobec pracowników (zaledwie 14 procent wskazań twierdzących).
Sondaż, zrealizowany techniką CAPI w ramach badania Omnibus, przeprowadziła firma badawcza PBS DGA w dniach 14-16.05.2010 na 1055-osobowej reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. Badanie zleciła firma On Board PR - ECCO Network.