Najlepszą markę w świecie ma Australia, wyprzedzając Stany Zjednoczone i Włochy – wynika z badania Country Brand Index 2006, przeprowadzonego przez międzynarodową firmę konsultingową wyspecjalizowaną w rozwoju marek FutureBrand i agencję public relations Weber Shandwick.
Ranking bierze pod uwagę marki krajów i bada nowe zjawiska w podróżach i turystyce – najszybciej rozwijającym się światowym sektorze gospodarki. Spośród krajów naszego regionu Europy najlepsze miejsce odnotowały Czechy – 9. w kategorii „Kultura i sztuka” i Węgry – 10. w kategorii „Warte poniesionych wydatków”. W sumie na liście najlepszych marek krajów we wszystkich kategoriach znalazło się 45 państw.
W tym elitarnym gronie zabrakło Polski. Wschodzącymi gwiazdami światowej turystyki są Chiny, Chorwacja i Zjednoczone Emiraty Arabskie. W ciągu najbliższych pięciu lat mają one stać się głównymi celami podróży.