Branding to budowanie świadomości marki. W połowie lat 90-tych została powołana do życia organizacja Superbrands. Jej celem stało się promowanie idei brandingu. Superbrands uznało, że najskuteczniejszą metodą jest pokazywanie szczegółowych studiów przypadku tych marek, które osiągnęły sukces.
Początkowo Superbrands było audycją radiową w stacji BBC London. Obecnie jest to międzynarodowa organizacja analizująca case studies w swoich publikacjach, często nazywanych bibliami brandingu. Pierwsza publikacja Superbrands została wydana w roku 1994. Organizacja działa już w 55 krajach, w tym roku po raz pierwszy wydała swój album również w Polsce.
Firma o sobie: „CoolBrands to marki, które są obiektem pożądania wśród osób wyznaczających trendy i wywierających wpływ na opinię publiczną. Mają magię, która sprawia, że ich użytkownicy są postrzegani jako ludzie o wyjątkowym guście i stylu. Nasze badania konsumentów określiły pięć cech „cool” i aby zostały one spełnione, marka musi mieć styl, być innowacyjna, oryginalna, autentyczna i wyjątkowa.”